Wednesday, December 17, 2008


Sunday, December 14, 2008

Hair Regimen?

I have come to realize that I really don't have a set hair regimen. I've kinda just been washing my hair when I feel like it and wearing a bonnet/scarf on my head at night. When I wear my hair loose (98% of the time) I usually use a spritz made of water, a few dollops of conditioner, and a few drops of an oil (coconut or jojoba).

My aunt sent me the Carol's Daughter Best Tressed Hair Set in the mail. So far I am LOVING it. The products seem to work well together and keep my hair soft, healthy, and smelling like heaven. For Thanksgiving I washed my hair using the Rosemary Mint shampoo, then used the Hair Milk on squeeze-dried hair. I sealed my hair (focusing more on the ends) with Lisa's Hair Elixir and put a little of the Mimosa Hair Honey on the front of my hair for shine when I did my puff. It probably seems a bit excessive, using all those products, but I was just so excited and wanted to try everything. I didn't use the Black Vanilla Leave-in conditioner that day, probably because I forgot about it, but that's fine. I did use it when I did my twists, though. I did my twists on dry hair and used a couple of sprays of the Leave-in and a bit of the Mimosa Hair Honey, again for shine. It also made my hair really soft. My twists feel like soft yarn or something.

I will probably be sticking with Carol's Daughter until I run out or get sick of it or feel that my hair isn't making any progress.

Thursday, December 11, 2008


Amina said anyone who wasn't tagged to consider themselves tagged, so here I go:

where is your cell phone? charging on the nightstand

where is your significant other? being a pain next to me

your hair color? dark brown, but currently chocolate brown

your mother? ummm....a very nice lady?

your father?
new york city

your favorite thing? damn, i don't really know if i have a fave "thing"....ummm i love Trader Joe's

your dream last night? don't remember

your dream/goal? to become fully fluent in spanish become a chiropractor. i was also thinking about a holistic health counselor, but i still need to look into that

the room you're in? my room

your hobby? life's been so hectic lately that i haven't really had time to do anything i like. i love to read horror/suspense novels, i used to crochet (lol i don't know how to do anything except make chains), now my hobby, too, is sleeping :) i gotta catch up from pulling all those all-nighters.

your fear? omg i am deathly afraid of spiders

where do you want to be in 6 years?hopefully i will be finished, or just about finished chiropractic school

where were you last night? in my bed

what you're not?a sucker

one of your wish list items? there's so many but i REALLY want a macbook

where you grew up? new york, colorado, hawaii, and new jersey

the last thing you did? well right now i'm doing this and looking for a job

what are you wearing? tan/brown aeropostale t-shirt and some christmas looking pajama pants i stole from my friend

your tv? venture brothers

your pet? nope, momma don't play that LOL

your computer? i'm on it, duh

your mood? relieved, finals are OVER, now i just have to ship these books back to the rental places

missing someone? all of my friends from jersey

your car? 2004 kia optima

something you're not wearing? earrings

favorite store? in person: trader joes, earth fare, the apple store. online: The African Store (Mr. Okafor has the best prices on shea butter and he ships really fast AND 100% Nigerian owned), Oyin Handmade (some of the best hair products ever)

your summer?it was fun, did a lot of family stuff and clubbing and whatnot

love someone? God, family and friends

your favorite color? pink, silver, and black :)

when is the last time you laughed? well i laugh all the time, so probably a few minutes ago
last time you cried? don't remember, i don't like crying.

are you a b*tch? haha, yes.

favorite past time? relaxing when i have the time

are you a hater or a lover? depends on the situation

are you genuine or fake? pfft, please, i am so real LOL

any vices? ummm well i can be pretty mean sometimes and i am definitely a super-procrastinator...

pro life or wire hanger? damn, why you gotta put it this way. i don't think abortion should be used as birth control, but i am pro-choice

mccain or obama? well who is our president? okay then....

pro plastic or natural? natural please

dream job? i thought you already asked this....

Well, anyone who actually reads my blog as of yet, you are tagged!

Tuesday, December 9, 2008


Hey, yall, welcome to my blog! I'm going to mainly be discussing health issues dealing with the body, and of course my natural hair journey. I am not a doctor of any sort, these are just my opinions so take them at your own risk :)

There might also be some random stuff about my life on here, but that will be categorized separately.